Briefje van Chris 32

datum:26 november 2004
locatie: Los Roques, El Grande Roque

jongens, dat is alweer een hele tijd geleden dat ik mijn mama achter het toetsenbord heb gezet om een briefje voor me te schrijven. maar gelukkig, vanavond lukte het, alhoewel ik pas laat ging slapen..maar ja, ik hoef morgen toch niet naar school....en misschien vindt iedereen het hier wel eens fijn als ik een half uurtje later wakker wordt. Er is bezoek op de Bouskoura. Marco en Tineke zijn al op 9 november in Puerto La Cruz op de boot aangekomen. En voor die tijd lagen we daar al een weekje. We hebben ons daar prima vermaakt en de dames van het kantoor, Pilar en Alexandra waren mijn dikke vriendinnen. Elke keer kreeg ik van Pilar een dikke kus. En ze liet een mooie afdruk van haar lippen achter op mijn wangen. Ik vond het niet erg. Ik kan zelfs hun namen roepen..en dat vinden ze geweldig. o ja ik zeg ook al ciaou, ola (hallo voor Spaans) en praat gewoon iedereen na. ik klets al zoveel, korte zinnetjes en ik zeg steeds meer woorden, tafelpoot, pelikaan, en veel veel meer. Ik zing zelf ook al mee met liedjes zoals poesje mauw. Mijn mama en papa zingen dan het eerste stukje van de zin en ik de rest en dat vinden ze toch knap.

In Puerto La Cruz lagen we naast een boot met een meisje van 3 jaar, Chanel heet ze. We hebben een paar keer samen gespeeld en dat was leuk. Alleen is het wel moeilijk om te begrijpen wat ze wil. ze spreekt namelijk Frans. Maar ja, spelen doen we wel, vooral met blokken en water. Heerlijk.

Toen Marco en Tineke er waren was het opeens heel vol in de boot. Ze namen allemaal spullen mee, lekkere dingen om te snoepen en ook kadootjes voor mij, joepie... van henzelf en van opa en oma en van Tante Inge. Lief hé! Van Tante Inge kreeg ik een mooie dribbelkaart, een bellenbandje en een dvd van de tweenies. En die vind ik mooi zeg... ik zat er met open mond naar te kijken.....van opa en oma een mooi autootje en een pen..maar ook zaten in hun tas nog nieuwe klompjes in een goede maat. Will heeft ze omgeruild en ik ben er maar wat blij mee. Heerlijk op het dek heen en weer klossen..maakt mooie herrie joh!

Samen met Marco en Tineke zijn we heel lang met de bus weggeweest. Gelukkig reed de bus 's nachts door. In de bus draaiden ze een film waarin heel veel gevochten werd, maar toch keek ik af en toe. Toen die meneer in de film okay zei, zei ik dat ook. En daar moesten ze in de bus heeel hard om lachen, leuk he! Ik vond het zelf ook wel grappig. ik zeg dan "leuk". Ik had een eigen stoel in de bus , mijn mama en papa dachten dat ik daar dan lekker op kon gaan slapen,. maar weet je ik vind mijn mama zo ontzettend lief, ik wilde de hele nacht in haar armen liggen. O ze probeerde het wel eens hoor, om mij op de stoel naast haar te leggen, maar dan kroop ik weer tegen haar op. Ik heb best geslapen ,maar ik geloof mijn mama niet zo. Gelukkig merk ik daar weinig van dus vind ik het wel best (hi hi) . De bus kreeg ook nog pech onderweg en we moesten wel vier uur wachten op een nieuwe bus. Er waren gelukkig veel kindjes in de bus en ik heb lekker rondgelopen op de parkeerplaats, steentjes gezocht, met stokken gesleept . jullie begrijpen wel dat ik daarna erg moe was en blij was dat ik kon slapen.

De volgende morgen kwamen we aan in Merida een plaats in de bergen,. het Andesgebergte, zei mijn mama. Mooi hoor die hoge bergen maar ik moest wel weer gelijk een lange broek, sokken en een trui aan. We gingen daar met een taxi naar een huis en daar logeerden we een paar dagen. Van Daniel, een jongen die daar woont, kreeg ik gelijk een mooie kleine auto om mee te spelen.
Elke dag dingen we op stap. Eerst naar een soort zwembad en daar heb ik heerlijk gezwommen en gespeeld met mijn mama en papa. Weet je wat leuk is, bekertjes water over mama's hoofd leegkiepen.

Toen was het nog lekker warm ,maar de volgende dag gingen we met een jeep de bergen in. We gingen de auto uit en... je wilt niet weten wat ik allemaal aanhad. een hemd, een t shirt ( kan ik ook al zeggen trouwens) twee truien met muts. Mijn mama had zelfs mijn babysjaal van micky mouse weer opgezocht en mijn handschoentjes. Maar die wil ik niet aan, die rare dingen aan mij handen.

In het huis waar wij woonden stonden allemaal hele mooie beeldjes en poppetjes in een kastje. ik wilde daar natuurlijk mee spelen en mijn mannen (duplopoppetjes) in het kastje erbij zetten. Raar hoor, dat mocht helemaal niet... maar ik sliep daar wel in een groot bed en dat vond ik best spannend. Ik werd dan s nachts ook veel wakker en wilde bij mijn mama of papa in bed.

Ik werd helaas nog ziek in Merida en daarom zijn we weer terug gegaan met de bus. Mama papa , Marco en Tineke wilden eigenlijk ook nog naar de watervallen maar dat was weer veel te lang reizen en daarvoor hadden we geen tijd. Terug op de boot gingen papa en Marco boodschappen doen en Tineke ging wassen. De volgende dag gingen we weer varen.
En nu, na een kleine week zijn we op Los Roques. Via Tortuga met witte stranden en wild water zijn we hier gekomen.

Op Tortuga hebben we van vissers steeds vis gekocht,nou ja geruild voor drinken en brood enzo. Ik vond het maar wat mooi om te zien hoe papa Marco en Tineke de vis schoonmaakten.

Het is hier op Los Roques heel mooi en er zijn veel visjes en pelikanen, zoveel. En op het eilandje waar we nu zijn komen heel veel kleine vliegtuigjes. Mooi hoor. Ik kijk dan in de lucht en zeg dan "vliegtuig". We blijven hier wel even. Marco en Tineke vertrekken volgende week hier vandaan. We gaan ze dan me de dinghy naar het vliegveld brengen, komisch hé?

En weet je wat ik vanavond heb gedaan, mijn schoen gezet voor Sinterklaas. Ik heb een mooie tekening voor Sinterklaas gemaakt en met mijn mama een liedje gezongen voor Sinterklaas. Ik heb gehoord dat Sinterklaas wel eens een klein pakje of zo in de schoen gooit. Mama zegt dat hij met een bootje van het eiland komt en dan in de mast klimt om te kijken of er een schoentje van mij klaar staat. Ik ben benieuwd, morgen ochtend als ik wakker word....